For hvor to eller tre er samlet i mitt navn er jeg midt iblant dem. Matt. 18,20

Av
DEL

LeserbrevDette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Jeg var på en fin gudstjeneste i Ankeneskirken sist søndag. På morgenen hadde jeg lest dagens bibelord i en kalender, se overskriften. Vi var to besøkere i kirken denne dagen sammen med prest, kantor og kirketjener, Dagens evangelitekst og preken handlet om Jesus som 12-åring i templet og presten delte givende tanker om teksten. Det var godt å synge og særlig den siste salmen, nr 104, som på en enkel og sterk måte rommer evangeliet om Jesu fødsel, liv, død og oppstandelse. Etter gudstjenesten serverte kirketjeneren en enkel kaffe bak i kirken der vi delte tanker og erfaringer med hverandre. Det å kjenne på en søken etter noe mer, å finne seg en menighet og begynne en vandring fra å være en tilskuer til å bli en aktiv deltaker i en kirke, akkurat som den man er, og å lære kjenne evangeliet om Gud og Jesus er noe jeg vil rekommendere. Det er jo flere kirker og menigheter i Narvik by og i hele kommunen. Det viktige er ikke hvilken man går i men det å finne en fysisk tilhørighet og gjerne nært der man bor. Godt Nytt År! Kristina Häger

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken