Ny milepæl for Fremover: – Dette skal vi være stolte av

NY MILEPÆL: Denne uken passerte Fremover 10.000 AID-ere - abonnenter med digital tilgang til Fremover. Fra venstre: Julie Arntsen, Mikael Marius Brendvik, Martin Fredriksen, Fritz Hansen og Roger Danielsen.

NY MILEPÆL: Denne uken passerte Fremover 10.000 AID-ere - abonnenter med digital tilgang til Fremover. Fra venstre: Julie Arntsen, Mikael Marius Brendvik, Martin Fredriksen, Fritz Hansen og Roger Danielsen. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

I 2014 begynte Fremover å ta betalt for innholdet sitt på nett gjennom å ha enkelte saker forbeholdt abonnenter.

Avisen startet i det små, men nå fire år seinere, er Fremover blitt en av landets beste digitale aviser.

Ny milepæl

Denne uken var det en ny milepæl i Fremover-historien. Da passerte lokalavisen 10.000 digitale brukere, Aid-ere – altså digitale lesere.

– Det er utrolig gøy på jobb om dagen. Vi leverer gode resultater gjennom et godt innhold som abonnentene våre setter pris på. Det ser vi både i Afakta-undersøkelsen, men også gjennom statistikkene vi følger tett hver eneste dag, sier nyhetsredaktør Andreas Haakonsen.

Best i Amedia

Nylig satte Fremover, for tredje gang dette året, ny rekord i Amedia-konsernet i det avisen på fagspråket kaller for «plussprestasjon». Enkelt forklart handler det om hvor mange av avisens abonnenter som leser en plussak når de først er inne på fremover.no. Fasiten er at nesten alle finner noe å lese. Det ligger mye analyse og hardt arbeid bak et slikt resultat, og er selvsagt noe Fremover er strålende fornøyde med, ifølge Haakonsen.

– Amedia er Norges nest største mediekonsern. At vi i Fremover leverer et så godt produkt at vi er best i klassen uke ut og uke inn, skal vi være stolte av, fortsetter Haakonsen.

Nyhetsredaktøren lover at Fremover skal fortsette å satse digitalt.

– Stadig flere ønsker å holde seg oppdatert på det som skjer i lokalsamfunnet gjennom fremover.no. Da må vi legge inn støtet der leserne er og foretrekker å lese innholdet vårt. Vi skal fortsette med å jobbe knallhardt for å levere den beste nettavisen i Amedia til våre abonnenter, både våre trofaste som har vært med oss i alle år, men også de nye som kommer til.

Danner større nettverk

Et av grepene redaksjonen nå gjør er å lyse ut etter frilansere i sitt dekningsområde.

– I Afakta kom det flere tilbakemeldinger på at leserne ønsket en større tilstedeværelse ute i distriktene. Det tar vi på alvor. Derfor har vi nå lyst ut etter frilansere i hele dekningsområdet vårt, forteller nyhetsredaktøren.

Han sier at gjennom utlysningen håper avisen å få flere strenger å spille på ute i distriktene.

– Vi ønsker å danne oss et større nettverk med skrivende frilansere, tipsere og fotografer i hele dekningsområdet vårt, utdyper Haakonsen.

Artikkeltags