Her er Narviks servicehelt

Foto:

Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Men fiskehandleren var ikke tilstede da prisen ble delt ut. Han var nemlig på fisketur...

DEL

Lørdag skulle Narviks servicehelt kåres av reiselivsorganisasjonen HSMAI (Hospitality Sales & Marketing Association International) og Destinasjon Narvik.

Gjennom en stand i Narvik sentrum kunne alle og en hver komme innom og nominere deres servicefavoritter.

Mange kandidiater

Til slutt sto det mellom fem knallsterke serviceenere. Ifølge administerende direktør i HSMAI, Ingunn Hofseth, var det ikke mangel på kandidater.

- Vi har fått inn mange kandidater, det er fullt av gode servicefolk her. Det blir på ingen måte noe problem å kåre en verdig vinner.

Soleklar vinner

Likevel var det bare plass til en på toppen av pallen, og den plassen stakk altså Sigbjørn Enoksen Johansen på Fiskehallen av med.

Hofseth kan melde om samstemte «fans» som beskriver mannen som helt fantastisk og som yter topp service. Vinneren selv ble fullstendig overrasket av seieren mens han ikke noe overraskende var på fisketur.

- Dette er jo helt vilt, helt fantastisk, sier Johansen på telefon.

Han kan ikke selv avsløre noen hemmelig «vinneroppskrift» da han ikke mener det er noe hokus pokus.

Det viktiste mener han nemlig er å være seg selv og å være ærlig ovenfor kunden.

- Jeg forsøker å yte slik service jeg selv forventer å få når jeg kommer inn i en butikk. Som kunde har du krav på å bli godt behandlet. Hele hverdagen min handler om å være til stede for kunden, det ligger i ryggraden, sier Johansen.

Videre til finale

Som vinner røsker Johansen med seg et velfortjent diplom og en weekendtur for to. Han er ikke i tvil om at det blir hans kjære Sissel som får delta på den turen.

HSMAI reiser i sommer rundt i landet på jakt etter den største servicehelten i Norge. Sigbjørn Enoksen Johansen representerer altså Narviks serviceære når finalen holdes i Oslo 17. august. Ingunn Hofseth er overbevist om at servicenivået i Norge på generelt grunnlag kan heves.

- Norge er et høykostnadsland, men vi kan ikke gjøre noe med prisene. Det vi kan gjøre er å øke servicen, innstillingen og å hjelpe og inspirere andre, sier Hofseth.

Artikkeltags