PÅ TREDJE: Ved den rådgivende uravstemningen som sist uke ble gjennomført blant Høyre-medlemmene i Nordland kom Mariann Dobak Kvensjø på tredjeplass. Foto: Terje Næsje
Les også
PÅ TREDJE: Ved den rådgivende uravstemningen som sist uke ble gjennomført blant Høyre-medlemmene i Nordland kom Mariann Dobak Kvensjø på tredjeplass. Foto: Terje Næsje
VIL PÅ TINGET: Marianne Dobak Kvensjø har de største byene og Unge Høyre i Nordland i ryggen når hun nå skal forsøke å bli nominert til en av topplassene på Nordland Høyres stortingsvalgliste. Foto: Terje Næsje
2.-PLASSEN: Marianne Dobak Kvensjø fra Narvik er på andreplass over hvem Bodø Høyre vil ha inn på Stortinget. Foto: Arkiv/Terje Næsje
SISTE TUR LØRDAG: Lørdag 29. februar går Sjøsprint for siste gang i rute mellom Evenes og Kjeldebotn. Om ruten starter opp igjen – og i tilfelle når – er høyst uklart. Foto: Fritz Hansen
VIL KJEMPE: Høyres Marianne Dobak Kvensjø går til Høyres budsjettkonferanse i helga med et klart budskap om å kjempe for å bevare linjene ved Narvik videregående skole. Arkivfoto. Foto: Jan Westby
Sommeren er over, og torsdag var det dermed ingen bobiler å se på parkeringsplassen til Bjerkvik båthavn. Om sommeren kan det være 15–20 stykker, hevder en nabo. Foto: Gisken A. Eriksen
Her Kirstin Leiros i OMT BBL, Eystein Markusson i Narviksenteret og Marianne Dobak Kvensjø (H) på Arendalsuka tirsdag. Foto: Marianne Thommassen
Havbruk: Kystsoneplanen vil legge premissene for om det blir mulig å øke havbruksaktiviteten i Ofoten. Arkivfoto
To delprosjekter: I tillegg til tunnel forbi sentrum, inngår også opprusting av Kongens gate med tilhørende infrastruktur i det man ønsker skal bli Bypakke Narvik. Ill: Statens vegvesen/Sweco
Forslag: Marianne Dobak Kvensjø vil styrke lokale ungdomsbedrifter ved fylkestinget i februar.
Deler av den gamle skolen (bildet) som nå er revet er 4,6 meter lavere enn den som skal bygges. Beboere har klaget, men byggestart utsettes ikke.
Fylkespolitikerne har så langt vendt det døve øret til elevene på Frydenlund som nå tar musikk fordypning.
Forventningsfull: Enhetsleder Marianne Dobak Kvensjø ved Areal og samfunnsutvikling i Narvik kommune har forventninger til Smart City-prosjektet. Foto: Terje Næsje
Går for tredje periode: Marianne Dobak Kvensjø fra Narvik er nominert på femteplass på Nordland Høyres fylkestingsvalgliste. Det betyr at hun vil mønstre på sin tredje periode på fylkestinget.
Marianne Dobak Kvensjø Foto: Odd-Georg H. Benjaminsen
Det blir mange: Samtlige 8. og 9.-klassinger fra Storjord i Drag i sør til Evenes i Nord, samt 1. og 2. trinn i videregående skole blir invitert til å si sitt når Narvik kommune og Marianne Dobak Kvensjø inviterer til innovasjonskamp i desember. Kommer alle inviterte, blir det rundt 800 deltakere. Foto: Terje Næsje
TREDJEPLASS: Marianne Dobak Kvensjø er ønsket som tredjekandidat for Høyre i Nordland fylkesting, av Bodø Høyre. Foto: Odd-Georg H. Benjaminsen
Skal vise vei: Ungdomsrådene fra Narvik og danske Sønderborg. Fra venstre: Vilde Lindgren Bruseth, Narvik ungdomsråd, Kasper Wilkens, Sønderborg ungdomsråd, Thea Ingrid Jacobsen, Narvik, Katrine Johnsen, Sønderborg, Nathaniel Holan Larsen, leder Narvik ungdomsråd, Mette Uldall Juhl, Sønderborg, og Frida Olsen, Narvik. Foto: Terje Næsje
Enhetsleder Marianne Dobak Kvensjø forteller at kommunen har sendt ut rundt 10.000 informasjonsbrev digitalt om eiendomsskatt. Det spares det titusenvis av kroner på. Foto: Terje Næsje
I hard konkurranse med 30 andre byer ble Narvik valgt ut som en av tre byer i Norge til å delta i et nordisk sentrums- og byprosjekt. Bildet illustrerer hvordan dagens E6 gjennom Narvik kan bli seende ut dersom byen får E6 i tunnel, og dagens E6 blir en miljøgate. Foto: Illustrasjon: Statens vegvesen
Historisk, men ikke bevaringsverdig, mener det politiske flertallet. Den tidligere inspektørboligen fra 1919 vil bli revet til fordel for et leilighetsbygg. Foto: Fritz Hansen
Meter på meter: Stian Elvetun, seksjonsleder hos Geomatikk IKT er i Narvik for å hente hele gårds- og bruksnummerarkivet til kommunen. Nå skal det først til Trondheim for å bli skannet, før det blir arkiver ved Arkiv i Nordland. Enhetsleder Marianne Dobak Kvensjø ved Areal og samfunnsutvikling i Narvik kommune forteller at dette er første fase i innføringen av en rekke nye digitale tjenester.Foto: Terje Næsje
Det blir ikke noe nabobygg til dette forretningsbygget på nordsiden av byen. Et nytt varslet nei til byggesøknaden, gjør at prosjektet skrinlegges. Foto: Fritz Hansen
Planlagt rundkjøring: En planlagt rundkjøring vil ta areal fra Bromsgård-parken. Dette er blant det LKAB har klaget på. Selskapet mener at et T-kryss som i dag bør være en fullgod løsning også i fremtiden.Foto: Terje Næsje
Dette kan bli framtiden for Framneslia: Et lakseslateri stort nok til å kunne håndtere all laks som produseres fra Salten til Midt-Troms. Foto: SINTEF
Skjerpet: Rekkefølgebestemmelsen for en eventuell utbygging av nye havn i Håkvik har blitt skjerpet i rådmannens nye forslag til kommuneplan. Nå heter det seg at en jernbane ikke bare må være vedtatt bygget. Selve byggingen av en jernbane må være i gang før man kan gå i gang med noen arbeider Håkvik.
Bro Bro Ille: At dagens Taraldsvikbru skal erstattes med en ny (innfelt) utløste et uventet krav fra Jernbaneverket om en mye større frihøyde mellom skinnegang og under kant bru. Nå ser dette ut til å løse seg på en slik måte at prosjektet kan gå videre uten videre forsinkelser. Dermed er det mulig at bystyret kan vedta reguleringen innen utgangen av året.Foto: Terje Næsje/Statens Vegvesen
Sørfra: Ny Kongens gate i Narvik sentrum sett sørfra etter at E6 er lagt inn i Narviktunnelen. Denne illustrasjonen er sett fra en ny rundkjøring som skal etableres i krysset Kongens gate/Breibakken. Kongens gate blir fra denne rundkjøringen og fram til en nyetablert rundkjøring ved Taraldsvikbrua definert som miljøgate. Det blir lagt til rette for mer kollektivtrafikk, og bedre vilkår for syklende og gående.Ill: Statens vegvesen/Sweco
Ikke tillatt: I henhold til dagens krav ville det ikke vært lovlig å bygge skolen her på grunn av skredfaren. Foto: Robin Bergfald Foto: Robin Bergfald
SLIK KAN DET BLI: Sånn ser veivesenet for seg ei ny miljøgate gjennom sentrum etter at bytunnelen er på plass. Fylkespolitikerne støtter Narvik kommune i at dette ikke er et arbeid for kommunen alene, og har tatt Bypakke Narvik inn som et av de prioriterte samferdselsprosjektene til Nasjonal Transportplan. Men mye gjenstår, og mye skal klaffe, før spaden kan settes i jorda, påpeker varaordføreren. Illustrasjon: Statens vegvesen
TAUS: LKAB vil ikke si noe om – eller når – selskapet vil kvittere ut de 11 millionene som ble avtalt i 2003. Foto: Arkiv
FORBUDT: Det er kun lov å brenne rene materialer det vil si trevirke som ikke er behandlet. Trevirke med maling, beising, impregenering og så videre må fraktes til offentlig godkjent søppelmottak, fortsetter Marianne Dobak Kvensjø i Narvik kommune. Arkivbilde
Lag din egen ekspedisjon: Med den nye tredimensjonale karttjenesten fra Narvik kommune kan du «fly» inn hvor du måtte ønske og starte med å utforske du ulike funksjonene. Blant det Narvik kommune har lagt inn er en oversikt over en del kjente turløyper og -mål, samt turisthytter.Skjermdump fra Narvik kommunes karttjeneste.
Handelssenter: Til våren kan det bli byggestart for et rundt 10.000 kvadratmeter stor handelssenter. Ill: Demag utvikling
VILLE HA SVAR: Marianne Dobak Kvensjø (H) ville vite om pendlere kan håpe på at også fylkeskommunen vil sette et tak på hvor mye den enkelte må betale for å passere bomstasjonen i Leirvik. Begge foto: Fritz Hansen