Tord fra Narvik er ny markedsdirektør i Nasjonalmuseet

NYANSATT: Tord Karstein Rønning Krogtoft er den nye markedsdirektøren i Nasjonalmuseet.

NYANSATT: Tord Karstein Rønning Krogtoft er den nye markedsdirektøren i Nasjonalmuseet. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel
DEL

Tord Karstein Rønning Krogtoft kommer fra stillingen som daglig leder for Øyafestivalen, der han har vært i fire år. Krogtoft har også flere års erfaring med ledelse,butikkdrift, produktutvikling og markedsføringsarbeid fra Platekompaniet, står det i en pressemelding.

– Om to år åpner det nye Nasjonalmuseet på Vestbanen, noe som blir en enestående begivenhet. Å skulle bidra til å gjøre det nye Nasjonalmuseet til en destinasjon er en fantastisk utfordring jeg ikke kunne si nei til, sier Krogtoft.

Narvikmannen får ansvar for blant annet det nye Nasjonalmuseets serveringstilbud, butikker, arrangementsprogram og utleievirksomhet.

– Vi er utrolig glade for å få Tord Krogtoft med på laget. Hans bakgrunn, kreativitet og forståelse av og kjennskap til kulturlivet gjør han til en perfekt markedsdirektør for Nasjonalmuseet, sier Karin Hindsbo, direktør i Nasjonalmuseet.

Tord Karstein Rønning Krogtoft tiltrer stillingen i september.

Artikkeltags