Kundeserviceavdelingen i Harstad blir lagt ned. Det besluttet styret i Telenor tirsdag.
– I dag fikk våre kollegaer i Harstad den tunge beskjeden om at det er besluttet at avdelingen i Harstad legges ned fra 1. januar 2018. Denne nedleggelsen berører 81 ansatte. Vår prioritet nå er at våre medarbeidere i Harstad blir ivaretatt best mulig, og får individuell oppfølging i tiden fremover, sier Berit Svendsen, administrerende direktør i Telenor Norge.
– Bakgrunnen for denne beslutningen er at kundene i stadig sterkere grad velger digitale løsninger og selvbetjening. Over de to siste årene har Telenor Norge mottatt én million færre anrop til kundeservice. I tillegg øker bruken av digitale kanaler, skriver Telenor i en pressemelding.
Nyheten har vært fryktet i Harstad over lang tid.
– Det er aldri enkelt å legge ned avdelinger. Våre dyktige medarbeidere i Harstad har levert godt i mange år, men totalt har utviklingen ført til at vi er i en situasjon med betydelig overkapasitet og derfor er dette nå nødvendig, forteller Bjørn Ivar Moen, leder for Mobile.
Harstad kommune har fremmet et forslag om at Telenor deltar i etableringen av et gründerfond og -senter i Harstad.
– Dette er et positivt forslag som vi vil være med å realisere. Det gjenstår å konkretisere de praktiske rammene rundt dette, avslutter Bjørn Ivar Moen.
Les også:

Mats skal bli pappa i januar, og mister kanskje arbeidsplassen i desember: – Den er ekkel den utryggheten
Kommentarer til denne saken