Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Visualisering: Nor-Trykk

Velkommen til Frydenlund Terrasse

Annonse fra Jenssen & Bolle

Domuskvartalet, Domustaket eller bare Domus. Kjært barn har mange navn. Midt i hjertet av Narvik skal det bygges 26 moderne leiligheter - leiligheter som virkelig gir deg en enklere hverdag.

Jenssen & Bolle ble etablert høsten 1999 og er et selvstendig meglerfirma med kontor i Narvik sentrum. Meglerfirmaet har lang og god markedskunnskap, ansatte med lang og stabil erfaring, samt en målrettet visjon; å bli den anbefalte megleren i Narvik og omegn.

Adresse: Kongens gate 34, 8514. 

Ønsker du deg en enkel hverdag hvor du ikke engang trenger forlate bygget du bor i for å finne det meste av fasiliteter du trenger? 

I samme bygg som Frydenlund Terrasse finner du blant annet frisør, legekontor, apotek, matbutikk og bowlingsenter med kafé og lekeland. 

Salget er i gang

Salget av byens nye storstue er godt i gang. Vi kan fortsatt tilby deg to roms – tre roms og fire roms leilighet i det som på folkemunne ofte bare omtales som «DOMUS». 

 Priser fra kr 2.800.000,- .

Priseksempel 1: Kjøper du en tre roms leilighet til totalpris 4.700.000,- betaler du kun innskudd kr. 2.350.000,- resten er ferdig finansiert.

Priseksempel 2: Kjøper du en fire roms leilighet til totalpris kr. 5.750.000,- betaler du kun innskudd kr. 2.875.000,- resten er ferdig finansiert

Visualisering: Nor-Trykk (Foto: Nor-Trykk)

Frydenlund Terrasse er en unik mulighet som selges her og nå. En tryggere investering og ikke minst bosted skal du lete lenge etter.

Litt nysgjerrig..? ikke nøl… Det koster kr 0,- å ta uforpliktende kontakt for en gjennomgang av dine muligheter.

Se flere illustrasjoner av byens nye storstue!

Denne saken er levert av FremoverLab og publisert i magasinet BoLyst

Redaksjonen i Fremover har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet