Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

BP3 Prosjekt søker prosjektleder

Er du interessert i ulvehyl eller utvikling av en hel ny bydel?

Annonse fra BP3 Prosjekt

Møt Line, Svein-Erik, Bjarne og Tore. Knakende gode personer som jobber hardt for å utvikle BP3 Prosjekt i rett retning. Er du heldig, kan de bli dine nye kollegaer i løpet av de nærmeste månedene.

BP3 Prosjekt AS søker nemlig en erfaren prosjektleder til å styrke den videre utviklingen av selskapet.

- Vår nye prosjektleder skal supplere vårt team med dyktige prosjektledere som i dag består av 4 personer. Vi søker en prosjektleder som kan være med på verdiskapning hos våre eksisterende og nye kunder, forteller Svein-Erik Høiem, daglig leder i BP3.

BP3 er et lite firma, men med mange og store arbeidsoppgaver.

- Jeg startet det i 2013. Ved årsskiftet i 2015 ble vi fire stykk, og det har vi vært frem til nå. Med økende arbeidsmengder er nå tiden inne for å se etter en ny medarbeider, sier Høiem.

Line Larsen er prosjektleder for renoveringen av svømmebassenget på Idrettens Hus. (Foto: Foto: Rune Dahl)

BP3 styrer i dag en rekke spennende og ikke minst allsidige prosjekter. Polar Park er et av disse. Her bør du ikke være redd for et saftig ulvekyss mens du er ute på befaring. Bedriften har også byggeledelse for infrastrukturen til en helt ny bydel oppe i Narvikfjellets anlegg i Fagernesfjellet. BP3 har mange prosjekter for Narvik kommune, blant annet prosjektledelse av ny ungdomsskole i Narvik, prosjektledelse for renoveringen av svømmehallen og byggeledelse for rehabilitering ved Skistua skole. Vi kunne fortsatt nærmest i det uendelige. Prosjektene og utfordringen er mange.

- Vi er en positiv gjeng som har det artig både på jobb og fritid. Flere ganger årlig legger vi opp til sosiale turer, gjerne med litt innslag av strategiplanlegging for videre drift. 

Svein-Erik Høiem og Bjarne Romsloe har byggeledelse av den nye bydelen oppe i Narvikfjellet. Foto: Rune Dahl

Bedriften søker en prosjektleder med lang erfaring fra bygg- og anlegg, industri eller samferdsel/infrastruktur.

- Vi har ikke til intensjon å være størst i det fagfeltet vi jobber med, men vi vil gjerne være best -og da må vi ha flinke folk. Tilbake gir vi deg en mulighet til å være med å utvikle et kunnskapsrikt selskap som jobber med attraktive kunder og spennende prosjekter. Vi har gode lønns- og pensjonsordninger med mulighet for del-eierskap i selskapet.

Ulvekyss i Polar Park.
På befaring ved den nye zip-linen i Polar Park.
Sosial sammenkomst ved Manshausen i Steigen. Foto: Privat

Ny prosjektleder

ARBEIDSOPPGAVER

Vår nye prosjektleder kommer til å jobbe med forskjellige type prosjekter og oppgaver:

• Prosjektledelse

• Byggeledelse

• Prosjekteringsledelse

• Ansvarlig søker

• SHA-koordinator

ØNSKEDE SPESIFIKASJONER FOR PROSJEKTLEDER

Vi søker en prosjektleder med lang erfaring fra bygg- og anlegg, industri eller samferdsel/infrastruktur.

• Ingeniør-/sivilingeniør

• Mer en 5 års relevant erfaring

• God samarbeidsevne

• Markedsorientert

• Gode egenskaper innenfor nettverksbygging

BP3 PROSJEKT TILBYR

En mulighet til å være med å utvikle et kunnskapsrikt selskap som jobber med attraktive kunder og spennende prosjekter. Gode lønns- og pensjonsordninger med mulighet for del-eierskap i selskapet.

KONTAKT

Daglig leder Svein-Erik Høiem, mob: 90074491 eller seh@bp3.no. Se også våre hjemmesider www.bp3.no for mer info om selskapet.

SØKNADSFRIST

Send søknad med CV til seh@bp3.no innen 11.oktober 2018.

TILTREDELSE

Snarest/etter nærmere avtale.

BP3 Prosjekt AS er et uavhengig konsulentselskap som leverer prosjektadministrative tjenester i hele Norge. Vi leverer tjenester innen følgende områder:

- Prosjektledelse

- Prosjekteringsledelse

- Byggeledelse

- Byggesak

- HMS / SHA

- Energi / miljø rådgivning

- Tilstandsanalyse av bygg- og tekniske anlegg

- Uavhengig kontroll

Prosjektutvikling

Redaksjonen i Fremover har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet