Annonsørinnhold fra Norges Arktiske Universitet

Hva er dette?

22 grunner til å søke UiT Narvik

UiT Narvik er på offensiven. Nå har universitetet i Narvik produsert hele 22 splitter, nye reklamefilmer for å markedsføre studietilbudet.

Annonsørinnhold fra

  - Vi har et fantastisk studietilbud her i Narvik, men har merket en nedadgående trend med færre ingeniørstudenter de siste årene. Formålet med disse nye filmene er å øke oppmerksomheten rundt studiene vi tilbyr, forteller Rolf Håkon Rensaa, studiesjef/seksjonsleder ved UiT Narvik.

Studentene ved UiT har tilgang til flere lab'er med hypermoderne utstyr.

Det er kommunikasjonsbyrået FremoverLab som har produsert alle filmene for UiT Narvik. I to måneder har byråleder og fotograf Rune Dahl og medierådgiverne Marie Røsberg Alm og Atle Kristensen hatt arbeidsted på UiT.

- Vi har tatt pulsen blant studentene og dokumentert livet på universitetet. Det har vært en artig prosess hvor vi har vært tilstede på alt fra lab-øvelser til forelesninger. Det er nesten så vi har lyst til å starte å studere igjen, forteller Rune Dahl, prosjektleder for filmprosjektet.

UiT pulserer gjennom døgnet

UiT syder av liv og røre. Et nært og tett universitet som tilbyr det beste for sine studenter.
En studietid her vil huskes lenge.

Rolf-Håkon Rensaa, Studiesjef/ seksjonsleder

- En viktig del har vært å fokusere på de tallrike fritidsmulighetene vi har rundt oss. Derfor har både ishockey, Vinterfestuka, Haikjeften og de tallrike turmulighetene i regionen fått en sentral plass, forteller han.

Spennende læring ned på micronivå må til for å beherske en rekke ingeniørfag.

FremoverLab har laget filmer for alle de fem instituttene på universitetet, i tillegg egne filmer for alle bachelor- og master-programmene. Totalt 22 filmer. Til slutt har byrået også laget en overordnet film for UiT Narvik. Denne er nærmest som en destinasjonsfilm å regne, hvor man følger studenten Kaja på skole og fritid. Her kan dere finne en oversikt over alle studietilbudene, samt se den flotte destinasjonsfilmen:

https://uit.no/ivt/blistudent

Seksjonsleder Rensaa håper at man allerede ved skolestart høsten 2020 kan se resultater av denne markedsføringen. Søknadsfrist for studiene er 15. april og søknad om studieplass legger man inn HER:

https://sok.samordnaopptak.no/#/admission/6/studies

- Mye av grunnen til at vi setter i gang nå, er nettopp det at vi ønsker å sanke flere studenter, både søkere og de som faktisk møter opp, sier han.

Å få flere studenter til å velge UiT, tror han også vil ha positiv effekt på Narvik som by.

- Man vet jo at med flere studenter i byen, blir det også mer liv, mer omsetning og større kjøpekraft. Det er viktig for næringslivet å få inn flere folk, så det tror jeg bare er positivt, sier seksjonslederen.

Her kan dere se de ulike filmene fra UiT Narvik:

ELEKTRO: https://vimeo.com/389453270

DATA: https://vimeo.com/389463809

MASKIN: https://vimeo.com/392406093

BYGG: https://vimeo.com/391970408

IAP TROMSØ: https://vimeo.com/391932658

UiT Narvik og FremoverLab har samarbeidet om rekrutteringsprosjektet. Noe som resulterte i 22 reklamefilmer som er distribuert over hele Norge. Atle Kristensen, Rune Dahl og Marie Røsberg Alm fra FremoverLab.

UiT Norges Arktiske Universitet

Lodve Langes gate 2, 8514 Narvik
Telefon: 77 64 40 00 - postmottak@ivt.uit.no
Postboks 385, 8505 Narvik

HUSK SØKNADSFRISTEN: 15. APRIL.

Del artikkelen på Facebook