Annonsørinnhold fra Arctic Race of Norway

Hva er dette?

Gleder seg til å vise Narvikregionen frem til hele verden: Prosjektleder i ARN Narvik Iris Bartholsen, adm. dir. i Sparebanken Narvik Elling Berntsen, salgssjef i Polar Kraft Frank Sundermeier, havnedirektør Rune Arnøy, kommunikasjonsansvarlig i Nordkraft og delprosjektleder i ARN Narvik Vigdis Bogholm, og medierådgiver Atle Kristensen i Fremover.
Gleder seg til å vise Narvikregionen frem til hele verden: Prosjektleder i ARN Narvik Iris Bartholsen, adm. dir. i Sparebanken Narvik Elling Berntsen, salgssjef i Polar Kraft Frank Sundermeier, havnedirektør Rune Arnøy, kommunikasjonsansvarlig i Nordkraft og delprosjektleder i ARN Narvik Vigdis Bogholm, og medierådgiver Atle Kristensen i Fremover. Foto: Kjetil Moe / Moe Media

Skal skape uforglemmelige øyeblikk

Når noen av verdens beste syklister inntar Narvik i slutten av august skal kommunen vise seg fra sin beste side. Det skjer blant annet takket være noen av verdens beste vertskapspartnere. Det hadde ikke vært mulig uten dem.

Annonsørinnhold fra

 For å bruke sykkelsportens terminologi har Nordkraft, Sparebanken Narvik og Narvik Havn gått i brudd, men Polar Kraft og Fremover ligger like bak og det er ikke langt ned til hovedfeltet.

Krysse mållinjen sammen
Slik vil nok stillingen være helt frem til mål. Men denne gangen handler det ikke å komme først. Denne gangen handler det om å krysse mållinjen sammen. Det er nemlig utgangspunktet for disse flotte vertskapspartnerne.
De vil sammen med andre vertskapspartnere, frivillige og kommunens befolkning skape gode opplevelser, som et samlet lag. De ønsker at vi sammen viser at Narvik er et godt vertskap for store og små arrangement.
Ut på ettermiddagen søndag 18. august kommer Arctic Race-sirkuset til Narvik. Men da har sykkelfesten i Narvik allerede vart halvannet døgn. Hele helgen står sykkelsporten i fokus, men også alpinsporten.
For når millioner av TV-seere fra 190 land har sine øyne rettet mot Narvik skal det selvsagt også profileres at vi er den norske søkerbyen til VM i alpint i 2027.

For hele familien
Arrangøren lover en opplevelseshelg for hele familien. Det hadde ikke vært mulig uten vertskapspartnere.
Vertskapspartnere som bidrar med penger, som bidrar med viktige tjenester og vertskapspartnere som lar ansatte få bruke deler av arbeidstiden til å jobbe med arrangementet.
Glemt er heller ikke de mange frivillige som stiller opp, uten dem ville det heller ikke vært mulig.
Narvik kommune er formell vertsby for Arctic Race og bidrar med folk og ressurser, men skal Narvik vise seg fra sin beste side så må det mer til enn som så. Mye mer. Da er gode vertskapspartnere helt avgjørende.
– Arctic Race er så mye mer enn bare sykkelrittet og vi skal gjøre så mye mer. Og det er dette «mye mer» som krever støtte, penger og tjenester for å få til, sier Iris Bartholsen.
Hun er daglig leder i ARN Narvik AS som har ansvaret for gjennomføringen og kan ikke få fullrost næringslivet i Narvik som for tredje gang stiller opp på en fantastisk måte.

Omdømmebyggende for regionen
– Vi er selvsagt med, sier Elling Berntsen, sjefen i Sparebanken Narvik. En bank som legger stor vekt på bolyst, utvikling og vekst.
– Arctic Race og VM i alpint er fantastisk omdømmebyggende for regionen og dette er arrangement som fører oss videre til målet om bolyst og flere besøkende til regionen. Vi har de samme verdiene; sammen skaper vi gode opplevelser, sier Elling Berntsen.
Også Nordkraft er med som vertskapspartner for tredje gang.
– Det er klart vi skal være med på å levere gode opplevelser og vertskap i verdensklasse, sier kommunikasjonsansvarlig Vigdis Bogholm. Hun understreker at det også er viktig med tanke på et fremtidig VM i alpint.
– Det som skjer nå vil både innbyggerne og næringslivet nyte godt av, sier hun og berømmer engasjementet til alle som er involvert i dette store arrangement.

Gir god markedsføring
– Vi ser at arbeidet gjøres med stolthet, folk bidrar enten via jobb eller privat. Arctic Race bygger stolthet for oss som bor her, men også for de som sitter foran tv-skjermen på andre siden av kloden og lengter hjem, sier Bogholm, som også er delprosjektleder i ARN Narvik.
Flotte tv-bilder fra Narvik gir god markedsføring til flere millioner potensielle gjester og det er noe av det Narvik Havn legger vekt på.
– Vi har jobbet i mange år med markedsføring av Narvik som en attraktiv cruisedestinasjon. Til høsten har vi en ny cruisekai ferdig og markedsføringen Arctic Race gir Narvik og hele landsdelen stor oppmerksomhet. Det vil bidra til at flere også velger oss som reisemål, sier havnedirektør Rune J Arnøy i Narvik.
At så mange vertskapspartnere stiller opp har gjort det mulig å produsere en egen video om Narvik som skal vises på TV 2 og de andre tv-kanalene som sender Arctic Race. Opptakene er allerede gjort og filmen vil vise mye av det unike regionen har å by på.

Bruker alle anledninger
Markedsføringen er også noe Fremover trekker frem som en viktig del av Arctic Race.
– Arctic Race of Norway har satt Nord-Norge på kartet, og når årets ARN avsluttes i Narvik settes også byen vår og distriktet vårt på kartet på en unik måte, sier sjefredaktør Christian Senning Andersen.
– Som lokalavis bruker vi alle anledninger til å fremme Narvik og regionen vår. Vi ønsker å bidra til at begivenheten og folkefesten blir best mulig, og derfor støtter vi Arctic Race of Norway, legger han til.
Salgssjef Frank Sundermeier i Polar Kraft legger vekt på at Arctic Race har knyttet Nord-Norge sammen og fått stor internasjonal oppmerksomhet.
– Kombinasjonen ARN og VM alpint mener vi viser arrangement i verdensklasse. Dette er noe Polar Kraft vil være en del av, sier Sundermeier og poengterer at Polar Kraft også bidrar til å styrke Nord-Norge gjennom blant annet kultur og idrett.

Ny sykkel- og folkefest
De største vertskapspartnerne til ARN Narvik er ofte de som går sammen når store arrangement og viktige tiltak skal finansieres.
Det er bedrifter som vet det gir stor kraft å jobbe sammen. Å lage en ny sykkel- og folkefest er også å lage et flott utstillingsvindu. Det gir ringvirkninger når det lages en god ramme rundt et idrettsarrangement i internasjonal toppklasse.
Derfor skal det skapes nye uforglemmelige øyeblikk i Narvik helgen 17. og 18.august.

Det blir en opplevelseshelg for hele familien med markedsstemning, musikk og underholdning, aktiviteter og konkurranser.

Arctic Race er mye mer enn bare et sykkelløp. 

Om Arctic Race of Norway

Arctic Race of Norway er et profesjonelt etapperitt på landeveisykkel. Rittet arrangeres hvert år i ulike deler av Nord-Norge. Ideen om Arctic Race of Norway – et internasjonalt sykkelritt som finner sted i de tre nordligste fylkene av Norge – ble unnfanget på øya Andørja i Ibestad kommune, øya som hvert år avholder det lokale arrangementet Tour de Andørja. Den første utgaven av Arctic Race of Norway kom i august 2013. I 2019 markerer vi 7. utgave av ARN idet vi vender tilbake til Lofoten og Vesterålen. Rittet beveger seg fra vest til øst i disse vakre øyrikene, for deretter å ende opp i sentrum av Narvik, ved foten av bakken som kan utgjøre arenaen for VM i Alpint i 2027.

Arctic Race of Norway er i dag et etablert ritt på UCI sin internasjonale sykkelkalender, som del av Europatouren. Det var først ranket som kategori 2.1, men har siden 2015 vært et 2.HC-ritt, som er det nest høyeste nivået for et internasjonalt sykkelritt.

Les alt om ARN Narvik her:  https://www.arnnarvik.no/

Del artikkelen på Facebook