Søstrene Torill og Gunvor Simonsen fra Bjerkvik husket veldig godt da Mari Hagen og bestevenninna arrangerte konsert i garasjen til Maris foreldre i Bjerkvik.
Treffsikker
Spesielt den ene store konserten da «salen» var fylt til trengsel, og Fremover etterpå kunne fortelle at de to jentene hadde fått inn mer enn 89 kroner til Wenche Myhres hjelpefond for nødlidende palestinske barn i Gaza. Lørdag var de to Bjerkvik-søstrene bare to av mange som fikk oppleve Hagen og Hellebusts treffsikre og artige mimring.
Wenche Myhre var ikke til stede. Men at norges første kvinnelige popstjerne av format var sentral i forestillingen var slett ingen tilfeldighet. Hun var det store forbildet, både for Mari Hagen og mange andre jentunger på 1960-tallet. Også for Kine Hellebust, som vokste opp i rådhuset i Harstad.
Platespiller
«Kjære Bambino» - oppkalt etter den berømte, lille platespilleren som jentene drømte om å få - veksler mellom scener fra Mari sin oppvekst i Bjerkvik og Kine sin i Harstad.
Begge deler veldig godt og muntert skildret av de to damene, som helt tydelig har det veldig artig på scenen etterhvert som de gestalter både seg selv - og en rekke andre bipersoner fra barndommen.
Landsdelsmusiker Ann-Sofie Godø fra Musikk i Troms på tangenter fyller ut helheten i stykket, og har i tillegg en liten rolle som sjokoladebolle-sugen dame.
Velspilt og artig
«Kjære Bambino» presenterer 60-tallet på 60 minutter, slik to som vokste opp den gangen opplevde - eller i hvertfall - husker tiåret. Det samme kan det være, for dette er veslspilt og artig. Og du trenger slett ikke være i 40-50-årsalderen for å få fullt utbytte av å se forestillingen når den vises for andre gang i Mørkholla søndag kveld.
Et besøk dit anbefales. Da kommer forøvrig også hushjelpen Ingunn som Mari Hagen etterlyste i lørdags-Fremover.